برنامه های درآمدزایی
برنامه های درآمدزایی شرکت در سه بخش نهادسازی، سرمایه گذاری و تجاری سازی و کارگزاری تامین مالی متمرکز بوده است.
1. نهادسازی
2. سرمایه گذری مستقیم و تجاری سازی
با توجه به اینکه شرکت سرمایه گذاری دانشگاه تهران سهامدار شرکت های نوپا می باشد با هدف بهره برداری از دانش فنی و برند دانشگاه تهران، اقدام به سرمایه گذاری و سیاست گذاری برای این شرکتها می کند. هم چنین با استفاده از پتانسیل های دانش فنی و برند، امکان توسعه و تجاری سازی برای این شرکت ها را فراهم می نماید. لذا از همین حیث، ما با شناسایی فرصت های مناسب سرمایه گذاری های نوآورانه در داخل و خارج دانشگاه و ارائه خدمات توسعه بازار و تجاری سازی به آن ها، امکان کسب درآمد از طریق فروش سهام شرکت های وابسته و یا توزیع سود نقدی فراهم می آورد. این امکانات شامل دانش فنی، برند، شبکه ارتباطات شامل ارتباطات B2G، خدمات مشاوره حقوقی، مالی، بازاریابی و اقتصادی و ایجاد شبکه مناسب در راستای توسعه بازار و تسهیل تامین مالی شرکت های وابسته از طریق همکاری با نهادهای مرتبط مانند وزارتخانه ها، معاونت علمی، نهادهای مالی، شهرداری و سایر نهادهای عمومی از امکانات سرمایه گذار غیر نقدی و تجاری سازی دانشگاه در مشارکت با شرکت های سرمایه پذیر می باشد. هم چنین از طریق صندوق سرمایه گذاری جسورانه یکم دانشگاه تهران، امکان تامین مالی برای شرکت های زیرمجموعه فراهم می باشد.
3. کارگزاری تامین مالی
شرکت سرمایه گذاری دانشگاه تهران به عنوان بازوی عملیاتی و سرمایه گذاری دانشگاه تهران، به وسیله ایجاد شبکه و بررسی موقعیت های موجود اقدام به تامین مالی برای طرح ها و پروژه ها می کند. در همین راستا تامین منابع مورد نیاز جهت اجرای پروژه های توسعه و ساماندهی دانشگاه تهران (شهردانش، پارک علم و فناوری، فضاهای ورزشی و تفریحی) در دستور کار شرکت قرار دارد.